SEO is een afkorting en staat voor ‘Search Engine Optimization’. In het Nederlands wordt dit ‘zoekmachineoptimalisatie’ genoemd. Dit zijn alle activiteiten die erop gericht zijn om websites hoger te laten ranken in zoekmachines en om deze beter vindbaar te maken voor zoekmachines. In dit artikel bespreken we wat je precies met SEO kan en waarom het zo belangrijk is voor jouw website. Wat kun je met SEO?SEO is een manier om ervoor te zorgen dat website hoger rankt in zoekmachines zoals Google. Je kunt zelf aan de slag gaan met SEO, maar zeker als je hier niet veel kaas van hebt gegeten, is het aan te raden om dit uit te besteden aan een specialist. Je kunt hier bijvoorbeeld marketingbureau The Sequel voor inschakelen. Waarom is SEO zo belangrijk?Wil je opvallen met je website, dan heb je meer nodig dan alleen een mooi websitedesign en leuke producten. Je website moet ook technisch goed in elkaar zitten voor bezoekers en deze moet goed vindbaar zijn. Hier komt SEO goed van pas, want dit is een uitgelezen manier om je website beter vindbaar te maken voor zoekmachines, en dus voor bezoekers en potentiële klanten. Hoe hoger je website rankt, hoe beter deze gevonden wordt. Wat is het verschil tussen SEO en SEA?Deze twee termen zijn niet met elkaar te verwarren, maar lijken wel veel op elkaar. Er zit immers maar één letter verschil tussen SEO en SEA. Maar wat is nu precies het verschil? Het antwoord is dat SEA zich richt op betaalde advertenties voor jouw bedrijf en SEO op de onbetaalde. SEA staat namelijk voor Search Engine Advertising. Voor SEA moet je bedragen investeren voor Google Adwords, kortweg Google Ads. Je betaalt dan voor specifieke zoektermen en woorden om zo beter gevonden te worden. Omdat het hier om betaalde advertenties gaat, zie je direct resultaat. Je komt dus in de eerste resultaten bovenaan de pagina te staan, zolang als je hiervoor betaalt. SEO is een dienst waar je uiteraard ook voor dient te betalen, maar dit richt zich op de langetermijnresultaten. Wanneer je stopt met betalen is het dus niet zo dat de SEO-resultaten direct teruglopen. Dit heeft te maken met het feit dat je diverse websiteoptimalisaties doorvoert, waardoor je website op lange termijn beter vindbaar is. Kies een marketingbureau dat gespecialiseerd is in SEOWil je een expert op dit gebied? Kies dan voor een marketingbureau dat SEO als specialisme heeft. Zo weet je zeker dat je de juiste specialist voor jouw SEO-vraagstuk inschakelt.
|
https://thesequel.nl/ |
