Zakelijk Genoegen
Image default
Marketing en reclame

Wat is het beste alternatief voor adverteren via Facebook?

Heb jij een e-commercebedrijf en adverteer je regelmatig via sociale media? Vanaf november 2023 hebben Europese Facebook- en Instagram-gebruikers de optie om voor €9,99 per maand (via de websites) of €12,99 per maand (via mobiel) een abonnement af te sluiten waardoor ze geen advertenties meer zien. Gebruikers die ervoor kiezen niet te betalen, moeten akkoord gaan met het gebruik van hun persoonlijke gegevens voor het ontvangen van gepersonaliseerde Instagram- of Facebook ads.

Wat verandert er aan adverteren op Facebook?

Adverteren op Meta-platforms heeft een transformatie ondergaan. Gebruikers die een betaald abonnement hebben, krijgen geen advertenties meer te zien wanneer ze sociale media gebruiken. Dit betekent dat een deel van je doelgroep op platforms zoals Facebook verdwijnt. Hierdoor kan het relevanter zijn op alternatieve sociale mediakanalen of via zoekmachines te adverteren.

Waar kun je nog meer adverteren?

  • Sociale media zoals X (voormalig Twitter) en TikTok;

  • In zoekmachines zoals Google of Bing;

  • In banners op websites;

  • Via YouTube;

  • In samenwerking met influencers.

Wat zijn de voordelen van adverteren op alternatieve sociale media?

Adverteren op sociale media zoals X en TikTok heeft veel voordelen. Beide platforms laten je gericht adverteren op basis van bijvoorbeeld leeftijd, interesses en locatie, wat zorgt voor veel interactie. TikTok is creatief en leuk, ideaal voor vernieuwende reclames, terwijl X goed is voor korte, pakkende boodschappen. TikTok trekt jongeren aan en X heeft veel jonge professionals. Met beide platforms kun je goed je campagnes volgen en aanpassen, zelfs met een klein budget. Plus, op X kun je makkelijk praten met je klanten, wat goed is voor de tevredenheid en loyaliteit.

Wat zijn de voordelen van adverteren via zoekmachines?

Door te adverteren op zoekmachines zoals Google of Bing, bereik je dagelijks miljoenen mensen en spreken je advertenties een groot publiek aan. Deze vorm van adverteren (bekend als SEA) is erg gericht: je bereikt mensen die alleen zoeken naar wat jij biedt. Verder kun je goed bijhouden hoeveel mensen op je advertenties klikken en betaal je alleen als dit ook echt gebeurt, wat kosten bespaart ten opzichte van andere online advertentiemogelijkheden.

Wie kan jouw online advertenties voor je regelen?

Wil jij online adverteren maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan kun je terecht bij een online marketing bureau zoals Semwerkt. De specialisten bij dit bedrijf hebben de expertise en ervaring om je te helpen bij het opzetten, beheren en optimaliseren van je online advertentiecampagnes. Of het nu gaat om zoekmachineadvertenties, sociale mediacampagnes of complexe digitale strategieën, zij kunnen je ondersteunen bij het bereiken van jouw marketingdoelen. Neem contact op met Semwerkt en ontdek hoe zij jouw bedrijf online laten groeien